Yandex SEO

Yandex, Rusya merkezli bir teknoloji şirketidir. Arama motoru, online reklamcılık, haritalar ve navigasyon, e-posta, bulut depolama ve makine öğrenimi gibi geniş bir hizmet ve ürün yelpazesi sunar. Yandex, 1997 yılında “Arkady Volozh” ve “İlya Segaloviç” tarafından kurulmuştur. Yandex’in arama motoru, Rusya’nın en popüler arama motorlarından biridir. Ayrıca, Yandex’in geliştirdiği yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojisi, aralarında dil çevirisi ve sesli asistan hizmetleri de dahil olmak üzere birçok farklı uygulama için kullanılmaktadır. Yandex SEO Çalışması Nasıl Yapılır? merak ediyorsanız yazıyı okumaya devam edin! Yandex SEO Rehberi sizlerle…

Yandex SEO İpuçları

Yandex tarafından sızdırılan sıralama faktörleri aşağıda verilmiştir. Yandex dünyanın en popüler dördüncü arama motorudur. Yani arama yapanların yaklaşık %2’si Yandex arama motorunu kullanıyor. Eski bir çalışan Rus arama motorunun kaynak kodunu sızdırdığında, tüm SEO Uzmanlarının dikkatini çekti.

Yandex sonuçlarının, Google ile %70 benzerliğe sahip olduğu iddia edilmektedir. Aynı zamanda Google’un birçok eski mühendisi uzun süredir Yandex’de çalışma faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu da SEO’cuların sıralamaların nasıl oluştuğuna dair güzel bir bakış açısına sahip olacağı fırsatı anlamına geliyor. Daha fazla uzatmadan Yandex SEO Optimizasyon kriterlerini paylaşıyoruz.

  • Backlink (geri bağlantının) yaşı önemli bir sıralama faktörü.
  • Organik trafik yüzdesi önemli bir kriter.
  • Geri dönen kullanıcılar olumlu bir katkı sağlıyor.
  • URL yapısındaki rakamlar ve çok sayıda eğik çizgi olması olumsuz bir faktördür.
  • Meta keywords etiketi halen dikkate alıyor.
  • Aşırı sayıda reklam kullanılması ve agresif reklam stratejisi (popup & popunder banner) sıralamanıza zarar verir.
  • Algoritmada PageRank sistemi yer alıyor. (PR değerine göre en iyi 100 web sitesinden gelen bağlantılar sıralamaları büyük ölçüde etkiler.)
  • Domain yaşı dikkate alınıyor.
  • Index sayısının fazla olması pozitif bir etki yapar.
  • Web siteniz güvenilir sunucularda barındırılmalıdır. (Bkz: Türkiye’nin En İyi 7+ Hosting Firması)
  • Sayfa rahatsız edici dil, spam veya pornografi içeriyor mu?
  • “.com” alan adı uzantısına sahip internet siteleri daha avantajlıdır.
  • Ana sayfadan gelen geri bağlantılar, dahili sayfalardan daha önemlidir.
  • Pagerank dışında RankBrain ve MatrixNet çekirdek algoritmasına sahiptir.
  • Diğer anahtar kelimelerde web sitenizin pozisyonu önemlidir. (Bu nedenle sıralaması düşük ve kalitesiz içerikleri kaldırın!)
  • Yüksek otoriteye sahip web sitelerinden gelen bağlantıların sıralama üzerinde etkisi vardır.
  • Dahili iç bağlantılar faydalıdır ve tarama derinliği önemli bir konudur. (Ana sayfadan bir tıklamayla erişilebilen sayfaların sıralama alması daha kolay olacaktır.)
  • Web sitesinde Yandex Metrika sayacının kullanılması olumlu.
  • Ping süresinin düşük olması. Bekleme süresi ile sıralama ters orantılı bu nedenle web siteniz hızlı açılmalıdır.
  • Belge yaşı ve son güncelleme tarihi sıralama kriteridir.
  • Sitede geçirilen süre, hemen çıkma oranı, to gibi kullanıcı davranışları olumlu katkı sağlar.
  • Fazla sayıda sunucu hatası (5xx) ve sayfa bulunamadılar (4xx) sıralamayı olumsuz etkiler. 404 ve 500 hatalarını minimize edin.
  • Wikipedia web sitesine pozitif ayrımcılık uygulanmaktadır. (Ayrıca Wikipedia’den backlink ve trafik almak son derece önemlidir)
  • Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sayfanızı yer imlerine (bookmark) eklemesi olumlu bir sinyaldir.
  • Maps yerleştirmek fayda sağlayabilir. Yani, fiziksel bir konumuz varsa haritayı web sitenize gömün.
  • Sayfanıza video eklemek iyidir: bozuk olmadıkları sürece (o zaman zarar verecektir!)

Sıkça Sorulan Sorular:

S: Yandex ve Google SEO Farklı mıdır?
C: Yandex ve Google arama motorlarının algoritmaları büyük ölçüde birbirine benzemektedir.

S: Yandex SEO yapmaya değer mi?
C: Neden Yandex SEO? Yandex, Rusya merkezli olmasına rağmen Türkiye’de büyük pazar payına ve kullanım oranına sahiptir. Yandex arama motoruna odaklanarak onu dikkate almak kesinlikle bu işi yapmaya değer!

S: Yandex, Google’un rakibi mi?
C: Yandex firmasının bünyesinde birçok eski Google çalışanı ve mühendisi bulunur. Ayrıca Yandex, Google’un klonu olarak kurulmuştur iddiaları yaygındır.

S: Yandex sıralamalarında rastgele bir web sitesi mi yer alıyor?
C: Yandex, ilk 10 sonuç içerisinde dinamik olarak değişen rastgele bir web sitesi sıralamaktadır.

Faydalı Dış Bağlantılar:

  1. Twitter Alıntılar ve Açıklamalar
  2. Sıralama Faktörleri [Tam Liste]
  3. Yandex Webmaster
  4. Yandex Arama Motoru
  5. Search Engine Land
  6. Search Engine Roundtable

Peki, sizlerin bu konu hakkındaki görüşleri nelerdir? Yandex sızıntısı sizce SEO’da büyük bir gelişme midir?