Bölgesel (Yerel – Local) SEO, işletmenizin yerel olarak bulunabilirliğini artırmayı amaçlayan web sitesi optimizasyonudur. Şirketler yerel SEO’ya önem verse de, tüm fırsatlardan yararlanılmıyor. Bu makalede, yerel SEO’nun işletmeniz için neden önemli olduğunu, ne anlama geldiğini gösterecek ve maksimum faydalı sonuçları nasıl elde edeceğinize dair ipuçları vereceğiz.

Yerel SEO neden önemlidir?

Yerel SEO, işletmeler için ilgi çekicidir çünkü aramalar sürekli olarak farklı konumlardan yapılmaktadır. Bu durum, mobil cihaz kullanıcılarının sayısındaki güçlü artıştan kaynaklanmaktadır. Google her zaman kullanıcı için en iyi sonucu göstermek ister, bu nedenle konum bazlı aramalar giderek daha önemli bir rol üstlenmiştir. Yerel SEO’nun işletmeniz için neden önemli olduğunu aşağıda bulabilirsiniz:

  • Sesli arama: İnsanlar günden güne daha fazla sesli arama yapıyor. Bunu cep telefonlarını kullanarak yapıyorlar ve büyük ölçüde coğrafi içeriği hedefliyorlar. Örneğin, hareket halinde olan ve bir garaja, giyim mağazasına veya başka bir şeye ihtiyaç duyan insanları düşünün. Bu nedenle, sesli arama trendine daha iyi hazırlanabilmek için yerel SEO’ya odaklanın.
  • İlgili ziyaretçiler: Müşteriye dönüşme oranları daha yüksektir. Bunun nedeni, insanların gerçekten yakınlarda olan bir şeyi arıyor olmalarıdır. Örnek: İstanbul’da restoran arayan biri gerçekten oraya gitmek ister.
  • Algoritmalar: Ziyaretçilere en alakalı bilgileri vermek için Google, birçok algoritma kullanılır. Yakındaki bir araç yolda arıza yaptığında İstanbul’da bir oto kurtarmadan daha önemli ne olabilir? Google gibi arama motorları bu nedenle yerel SEO’ya çok önem vermektedir.

Sizler için en iyi seo uzmanlarını inceledik buradan https://bdp.org.tr/en-iyi-seo-uzmanlari/ hemen ulaşabilirsiniz.

Yerel SEO nedir?

Yerel SEO, web sitenizi yerel odaklı anahtar kelimelere ve konumdan gelen genel terimlere göre optimize etmekle ilgilidir. Daha önce de belirtildiği gibi, cep telefonu üzerinden yapılan aramaların sayısı artmaktadır. Google’un kullanıcılarının nerede olduğunu bulmasını bu durum kolaylaştırır. Yakınlarındaki bir işletmeyi veya yeri arayan kişilere fiziksel olarak yakınlarındaki sonuçlar gösterilir. Bunlar Google aramada ve Google Haritalar’da görüntülenir. Örneğin, ‘istanbul seo ajansı‘ araması yaparsanız, Google, Haritalar altında en alakalı yerel sonuçları gösterir.

Yerel SEO’nuzu 7 adımda nasıl iyileştirebilirsiniz?

Artık yerel SEO’nun işletmeniz için neden bu kadar önemli olduğunu ve öneminin ne olduğunu bildiğinize göre, yerel bulunabilirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak 7 ipucu yazının devamında verilmiştir.

1. Google Benim İşletmem

Henüz yapmadıysanız Google My Business (Benim İşletmem) kaydolun. Bu, işletmenizin Google tarafından daha hızlı tanınmasını ve Google Haritalar’ın arama sonuçlarında görünür olmasını sağlayacaktır. Doldurabileceğiniz güncel bilgiler şunlardır:

  • Web sitenizin URL’si
  • Telefon numarası
  • Çalışma saatleri
  • Şirketinizin adresi
  • Şirketinizin logosu ve fotoğrafı
  • Hizmet alanı
  • Bir hizmet/ürün olarak hizmet oluşturma

Ardından mümkün olduğunca fazla gerçek yorum toplayın. Bunları Google üzerinden girebilirler. Ne kadar çok yorum alırsanız ve yorumlar ne kadar yüksek puanlı olursa, Google tarafından yerel arama sonuçlarında o kadar üst sıralara yerleştirilirsiniz. Değerlendirmeleri güncel tutmanız önemlidir. Bu yüzden sürekli yeni yorumlar eklendiğinden emin olun.

2. Yerel (iletişim) sayfası sağlayın

Bazen arama yapan kişiye daha yakın olan bir işletme arama sonuçlarında daha alt sıralarda gösterilebilir. Bunun nedeni, başka bir şirketin arama sorgusuyla daha iyi eşleşmesi olabilir. Dolayısıyla alaka düzeyi çok önemlidir ve bu nedenle iyi bir yerel (iletişim) sayfası oluşturmak önceliklerinizden biri olmalıdır. Bu şekilde, yerel olarak bulunma şansınız daha yüksektir. Yerel (iletişim) sayfası, Google My Business hesabınıza girdiğiniz açılış sayfasıyla hemen hemen aynıdır. Tek fark, fiziksel iş adresinin sayfada görünmek zorunda olmamasıdır. Yerel (iletişim) sayfası aşağıdaki durumlarda idealdir:

  1. İşletmenizin merkezi tek bir yerde. Oradan komşu ilçelere müşterilere de hizmet veriyorsunuz.
  2. Fiziksel bir konumunuz yok ve farklı yerlerde hizmet sunuyorsunuz.
  3. Adresinizin olmadığı yerlerde iyi bir sıralama elde etmek istediğiniz başka bir işletmeniz var.

3. Yerel harici platformlara kaydolun

İşletmenizin birçok platformda bahsedilmesini sağlayın. Bunun nedeni, Google’un o anda kullanıcıya ne kadar yakın olduğunuzu belirlemek için bu verilere bakmasıdır. Ayrıca, diğer web sitelerindeki içerikler de yardımcı olur. Şirketinizin web sitesi ilgili diğer web sitelerinde ne kadar sık bahsedilirse, arama sonuçlarında o kadar üst sıralarda yer alırsınız. Bu amaçla, kaydolabileceğiniz çok sayıda harici platform bulunmaktadır. Örneğin Foursquare, Yelp, Tripadvisor vb. Bu şekilde, yerel olarak daha fazla erişim yaratır ve güvenilir geri bağlantılar toplarsınız.

4. İçeriğiniz üzerinde çalışın

Anahtar kelime araştırması yapın (bunun için kullanışlı bir araç Google’ın anahtar kelime planlayıcısıdır). Anahtar kelimeleri seçtikten sonra, bunları sayfalarınıza dahil edeceksiniz. Bunu H1 (başlık) – Hx (alt başlıklar), title (arama sonucunun başlığı), meta description (arama sonucuna eşlik eden kısa açıklama) ve URL’de yapabilirsiniz. Sayfalarınıza harici bağlantılar eklemek de faydalıdır. Makale başına en fazla iki bölgesel ve ilgili bağlantı yerleştirin. Bu bağlantılar iyi kalitede olmalıdır, çünkü Google yalnızca web sitenize değil, bağlantı verdiğiniz web sitelerinin kalitesine de bakar. İçeriğinize dahil etmeniz gereken diğer önemli şeyler; incelemeler, insanları bulundukları yere uğramaya teşvik edecek çekici içerikler veya yol tarifi gibi diğer ilgili içeriklerdir. Dikkat! Web sitenizde her zaman NAP (İsim – Adres – Telefon) bilgilerinizi belirtin.

5. Geri bağlantı kazanın

SEO’nun en önemli parçalarından biri link inşasıdır. Geri bağlantılar (backlink) büyük öneme sahiptir. Bunlar, web sitenize işaret eden diğer web sitelerindeki linklerdir. Google gibi arama motorları bunu bir referans olarak görür. Buna dijital ağızdan ağıza reklamcılık da diyebilirsiniz. Ne kadar çok geri bağlantı toplarsanız, o kadar çok otorite kazanırsınız. Yerel SEO’da çok sayıda bölgesel backlink toplanması tavsiye edilir. Bağlantıların en güçlü alan adlarından gelmesi gerekmez, yeter ki ilgili olsunlar. Sonuçta bu, Google’ın yerel sıralamalarında büyük önem taşır. Bölgesel geri bağlantılar iş dernekleri, belediye vb. kurumlardan elde edilebilir. Bunu blog yazarak, haber bültenleri veya basın bültenleri yazarak yapabilirsiniz. Aktif olarak link inşasına katılarak aynı zamanda tüm SEO’nuzu geliştirirsiniz.

6. Web sitesini sesli arama için hazırlayın

Yazının başlarında sesli aramanın yükselişinden bahsetmiştik. Sesli arama yoluyla giderek daha fazla arama yapıldığından, web sitenizi sesli aramaya hazırlamak önemlidir. Bunu yaparken aşağıdaki noktalara dikkat edin:

  • Doğal içerik: Aramalar seslendirildiğinde, yazıldığından çok daha doğaldır. Bu nedenle, metinlerinizin eşleşmesi için sözlü arama sorgularına göre yazılması da önemlidir. Elbette “Üsküdar süpermarketi” ile “Üsküdar’da en yakın süpermarket hangisidir?” arasında bir fark vardır.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler: Sesli arama sorguları çok spesifiktir. Bu, anahtar kelimelerinizin de daha spesifik hale gelmesi gerektiği anlamına gelir. Bunu uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanarak yaparsınız. Bunlar ikiden fazla kelime içeren ve daha az sıklıkla yazılan anahtar kelimelerdir.
  • Soruları optimize edin: Sesli aramaların çoğu soru şeklindedir. Bu nedenle, (potansiyel) müşterilerinizin size gelmek için hangi soruları sorabileceğini düşünün. Daha sonra bunları web sitesinde belirtin ve yanıtlayın.

7. Yerel etkinlikler veya sponsorluklar

Yerel bulunabilirliğinizi artırmak için bir başka ipucu: yerel etkinliklere katılın. Belki de ürünlerinizi yazın yıllık fuarda veya kışın Noel pazarında sergiliyorsunuz. Burada katıldığınız etkinlikler hakkında mümkün olduğunca fazla bilgiyi önceden sayfada paylaşmanız önemlidir. Belirtilmesi gerekenler şunlardır: yer, tarih, çalışma saatleri, stant, etkinlik hakkında bilgi ve etkinliğin web sitesine bir bağlantı.

Şirketiniz yerel toplumda aktif mi? O halde sponsorluk da yerel bulunabilirliğinizi artırmak için iyi bir seçenektir. Örneğin, yerel bir etkinliğe veya takıma sponsor olmayı, toplumda gönüllü olmayı – bağış yapmayı veya belki de iyi bir amaç için para toplamak üzere şirketinizle birlikte yıllık bir koşuya katılma fikrini düşünün.